Born Sinner v. Yeezus

Nu har jag lyssnat på både J. Coles album ”Born Sinner” och Kanye’s ”Yeezus”. Jag tycker att båda är otroligt bra, och de är även väldigt olika både när det kommer till texten och musiken. J. Cole kör på sin klassiska stil där han har riktigt bra texter och har lite traditionell musikstil med någon som sjunger i bakgrunden om ni förstår vad jag menar. Kanye är bara helt galen. Men det vet vi nog alla redan. Han är så himla annorlunda och går verkligen ”outside of the box” i hans musik. Absolut helt nytt koncept i hans musik och han går på riktigt hårt i sitt album.

All over, så har J. Cole bättre text i sina låtar medan jag tycker att Kanye är så otrolig och hans skiva är bättre mer musikvis.
Båda är värda att lyssna på.

Här är min favoriter från båda albumen.

Hade svårt att bestämma mig mellan denna och ”Crooked Smile”

Kommentera

